Warszawa „garbuska”

Warszawa „garbuska”

rejonowa okręgowa stacja kontroli pojazdów Warszawa rejestracje i wulkanizacja

Samochody FSO Warszawa uchodzą dziś za symbol polskiej motoryzacji. Są prawdziwą legendą i wzbudzają niebywały entuzjazm na polskich drogach.

Warszawa M20 popularnie nazywana „garbuską” za sprawą charakterystycznego kształtu nadwozia, to auto, które było marzeniem wielu mężczyzn. FSO Warszawa M20 była pierwszym powojennym autem produkowanym seryjnie.

Budowę fabryki samochodów FSO Warszawa rozpoczęto pod koniec lat 40-tych XX wieku w Żeraniu. Pierwszy model kultowej Warszawy M20 wyjechał na polskie drogi 6 listopada 1951 roku.

Był w całości wykonany z radzieckich części, jak i kolejne początkowe egzemplarze. W niemal 2 miesiące wyprodukowano 51 pojazdów.

Stopniowo pojawiło się ich coraz więcej, a w 1954 roku rozpoczęto ich eksport. Warszawa M20 trafiała między innymi do Chin, Rumunii, Albanii, Węgier, Turcji, Norwegii czy Finlandii.

W kolejnych latach samochód poddawano modernizacji, jednak w rzeczywistości były to tylko kosmetyczne poprawki. Ostatnia garbata Warszawa zjechała z taśmy montażowej 30 września 1964 roku.