Kultowy polski skuter
Tak jak we Włoszech dużą popularnością cieszy się Vespa, tak w czasach PRL-u marzeniem wielu Polaków był skuter WFM Osa. Dziś uznawany jest za jeden z najładniejszych skuterów wyprodukowanych w Bloku Wschodnim. Polski jednoślad seryjnie produkowany był w latach 1959-1965 w Warszawskiej Fabryce Motocykli.
W założeniu skuter miał być pojazdem miejskim, prostym w obsłudze oraz tanim. Ponadto miał być pojazdem uniwersalnym, którym będzie można jeździć zarówno po drogach asfaltowych, jak i gruntowych. Na początku produkowano Osę M50 z silnikiem o pojemności 148 ccm.
W 1962 roku skuter wyjeżdżał z fabryki pod nazwą Osa M52 i był ulepszoną wersją z mocniejszym silnikiem o pojemności 173 ccm. Ponadto skuter został wyposażony w większą kanapę oraz bagażnik. Osa mogła rozpędzić się do około 60 km/h, co jak na tamte czasy było dosyć dobrym osiągiem.
Poza tym startowała w wielu wyścigach i zawodach sportowych. Co ciekawe, Osy odniosły sukces nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Duża część modeli została wyeksportowana do krajów zachodnich oraz do Indii.
Polecane artykuły
Najpopularniejsze rodzaje kamienia
pręty kwadratowe nierdzewneławy fundamentowe Kamień jest dobrym wyborem zawsze wtedy, gdy chcemy dodać elewacji elegancji i naturalnego piękna. Kamień sprawia wrażenie solidnego, zresztą taki też jest w istocie, dzięki czemu łączy względy wizualne z funkcjonalnymi. Na rynku materiałów budowlanych zn
Dlaczego warto zadbać o swoje CV?
http://www.mtlumaczenia.pl/ Dzisiejszy świat wymaga od nas umiejętności i doświadczenia. Studia nie zawsze są gwarantem dobrej pracy, gdyż pracodawcy wymagają wykorzystania wiedzy w praktyce. Warto zacząć kształtować swoje Curriculum Vitae jak najwcześniej. W ten sposób, podczas rozmowy kwalifikacy